loading...
خوشمزه ترین مزه ها
زلال احمدی بازدید : 72 شنبه 12 بهمن 1398 نظرات (0)

مواد لازم :
آرد ۱ و نیم لیوان
تخم مرغ متوسط ۳ عدد
شکر ۳/۴ لیوان
ماست ۲ قاشق س خوری ( من ماست سون استفاده میکنم)
روغن مایع ۱/۳ لیوان ( اگر داخل یه قالب بزرگ ریختین همشو .. روغنش نصف لیوان)
هل و وانیل هرکدام نصف ق چ خوری
گلاب ۲ ق
زعفران آبکرده ی غلیظ یک تا دو ق
کشمش نیم لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق چ خوری پُر
نمک یک پنس


تخم مرغها و وانیل رو یک دیقه هم بزنین .. شکر رو اضافه و با دور تند ۵ دیقه دیگه هم بزنین . روی دور متوسط همزن ماست رو اضافه کنین .. کمی بعد روغن ، هل و سپس گلاب و زعفران . ده ثانیه مخلوط شن و همزن خاموش شه .
مواد خشک رو ک از قبل ۳ بار الک کردین طی دوسه مرحله اضافه و با لیسک هم بزنین در همین حین کشمش رو هم اضافه کنین . دوستان من مواد کیکامو خودم اندازه شو در میارم و غلظت مایه رو چشمی تخمین میزنم .. پس به دستورام اعتماد کنین چون امتحان شده س . مایه تون نه زیاد سفت باشه و نه شل . شل باشه از کپسول ها موقع پف کردن سرریز میکنه و کار خراب میشه . پس بخاطر همینه ک میگم ماست بزنین . اگر حس کردین شله یک تا دو ق آرد اضافه کنین . چون ممکنه ماستتون شُلتر باشه یا سایز قاشقها برای مایعاتی ک گفتم فرق داشته باشه .

خب کپسولاتون آماده باشه داخل سینی فر یا حالا مث من ک داخل قالب ۴ گوشم گذاشتمشون . دوس داشتین کمی هم با قلمو چرب کنین کپسولارو .. الزامی نیس
 اگه مث کپسولای من گیر اوردین فقط تا نصفشون پر کنین ولی اگه گرد و کاپی بود دو سومشون رو .
روشونم کمی کشمش و گردو بذارین و شوتشون کنین داخل فر و عشق کنین 🤗 . دما برای فر من ۱۵۰ درجه و ۳۰ دیقه زمان . ۲ دیقه هم گریلو زدم

 

موجور مخلوط کدو
دسر فرنی بستنی
طرز تهیه سس بشامل
طرز تهیه “رولت ساده” یا همان رولت خامه ای محبوب

منبع: اینستاگرام

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 1,010
  • بازدید کلی : 10,540